In the General Assembly of the Grand National Assembly of Turkey, the Draft Law on the Amendment of the Turkish Civil Aviation Law and Certain Laws and Decree Laws was accepted and enacted at the end of the negotiations.
According to the adopted articles, the Ministry of Transport and Infrastructure will be able to determine floor and ceiling fees for the services provided to ships in ports, piers and coastal structures, limited to a limited amount in order to improve maritime and inland water transportation and to provide a free, fair and sustainable competition environment.
The mooring fee tariff will be determined by the Ministry of Transport and Infrastructure, not exceeding 2 liras per gross ton of the ship, taking into account factors such as the voyage of the ship for a one-day anchorage, the duration of anchorage, the monthly or annual lump sum, the reason for anchoring, and the place of anchorage.
Pilotage and tugboat services to be provided during the passage through the Istanbul and Dardanelles straits will be carried out by the General Directorate of Coastal Safety within the procedures and principles determined by the Ministry of Transport and Infrastructure. Real or private legal entities will not be authorized or service procurement will not be possible in this regard.
Port facilities operated by public institutions and organizations, port facilities privatized by the method of transfer/granting operating rights within the scope of the Law on Privatization Practices, and port facilities operated within the scope of the Law on the Implementation of Certain Investments and Services within the Framework of the Build-Operate-Transfer Model will only be able to provide pilotage and towage services for these facilities if there is a provision in their contracts.
Real or legal persons who provide pilotage and towage services will be charged a share at varying rates from the monthly gross revenue consisting of the revenues obtained from pilotage and towage and related services such as mooring and relocation.
The share to be paid by real or legal persons providing pilotage and towage services will be deposited into the accounts of the Ministry's revolving fund management accounting unit until the 15th of the month following the month in which the service is provided. 50 percent of the deposited amount will be transferred to the central accounting unit of the Ministry to be recorded in the general budget until the 5th of the following month.
In return for the greenhouse gas emissions emitted by commercial ships arriving at or leaving ports for cargo or passenger handling, the amounts calculated within the scope of the regulation and collected from ship owners will be recorded as special income in the table marked "B" of the general budget. The prices to be charged will be determined on the basis of the verified greenhouse gas emissions and the current carbon price of the European Union Emission Trading System, and this price will be paid every year until the end of September of the following year as the total price of the previous year.
According to the works to which the merchant ships are allocated and the voyages they will make, boats, machinery, boilers, general equipment, lifesaving.
Sivil havacılıkla ilgili kanun teklifi TBMM Genel Kurulu’nda kabul edildi
TBMM Genel Kurulu’nda Türk Sivil Havacılık Kanunu ile Bazı Kanunlarda ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi, görüşmelerin sonunda kabul edilerek yasalaştı.
Kabul edilen maddelere göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, deniz ve içsular ulaşımını geliştirmek ve serbest, adil, sürdürülebilir bir rekabet ortamı sağlamak amacıyla sınırlı olmak üzere liman, iskele ve kıyı yapılarında gemilere verilen hizmetlere ilişkin gerektiğinde taban ve tavan ücretleri tespit edebilecek.
Demirleme ücret tarifesi, bir günlük demirde kalma süresi için geminin seferi, demirde kalma süresi, aylık veya yıllık toplu ödeme, demirleme nedeni, demirlediği yer gibi unsurlar göz önünde bulundurularak geminin grostonu başına 2 lirayı geçmemek üzere Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından belirlenecek.
İstanbul ve Çanakkale boğazlarından geçiş esnasında verilecek kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının belirlediği usul ve esaslar dahilinde Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek. Bu konuda gerçek veya özel hukuk tüzel kişileri yetkilendirilemeyecek veya hizmet alımı yapılamayacak.
Kamu kurum ve kuruluşları tarafından işletilen liman tesisleri ile Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun kapsamında işletme hakkı devri/verilmesi yöntemiyle özelleştirilen liman tesisleri ve Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun kapsamında işletilen liman tesislerinin, sözleşmelerinde hüküm olması halinde sadece bu tesislere yönelik kılavuzluk ve römorkörcülük hizmetlerini verebilecek.
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmeti vermekte olan gerçek veya tüzel kişilerin, kılavuzluk ve römorkörcülük ile bunlarla bağlantılı palamar ve yer değiştirme gibi hizmetlerden elde ettiği gelirlerden oluşan aylık gayrisafi hasılattan, değişen oranlarda pay alınacak.
Kılavuzluk ve römorkörcülük hizmeti vermekte olan gerçek veya tüzel kişilerce ödenecek pay, en geç hizmetin verildiği ayı takip eden ayın 15’ine kadar Bakanlık döner sermaye işletmesi muhasebe birimi hesaplarına yatırılacak. Yatırılan miktarın yüzde 50’si takip eden ayın 5’ine kadar genel bütçeye gelir kaydedilmek üzere Bakanlık merkez muhasebe birimine aktarılacak.
Yük veya yolcu elleçleme amacıyla limanlara gelen veya limanlardan ayrılan ticari gemilerin saldıkları sera gazı emisyonlarının karşılığı olarak, düzenleme kapsamında hesaplanarak gemi sahiplerinden tahsil edilen tutarlar genel bütçenin "B" işaretli cetveline özel gelir olarak kaydedilecek. Alınacak bedeller, doğrulanan sera gazı emisyonları ile Avrupa Birliği Emisyon Ticaret Sistemi güncel karbon fiyatı temel alınarak belirlenecek ve bu bedel her yıl, bir sonraki yılın eylül ayı sonuna kadar bir önceki yılın toplam bedeli olarak ödenecek.
Ticaret gemilerinin tahsis edildikleri işlere ve yapacakları yolculuklara göre tekne, makine, kazan, genel donanım, can kurtarma, yangından korunma ve yangın söndürme, seyir ve telsiz ekipmanları ve sair araç ve teferruatının yönetmeliği gereğince haiz olmaları lazım gelen durumları ve bu hususların denetimi; uluslararası sözleşmeler kapsamında olan gemiler için taraf olunan uluslararası sözleşmelere göre, kapsam dışında kalan ticaret gemileri için ise idare tarafından çıkarılan yönetmeliklere göre belirlenecek.
Orman Kanununa eklenecek düzenlemelere göre de büyükşehir belediyesi sınırları içerisinde olan devlet ormanlarındaki erişme kontrolü uygulanan karayollarında yük aktarmak için zaruri olan yükleme ve boşaltma işlemlerine ait geçici depolar ve bunların tamamlayıcısı olan tesislere kara yolu sınır çizgisi içinde kalmak kaydıyla ağaçlandırma bedeli alınarak izin verilebilecek.
Türk Sivil Havacılık Kanunu’nun Milli Sivil Havacılık Güvenlik Kurulu ve havacılık güvenliğine ilişkin hükmünde yapılması öngörülen düzenlemeyle, tüm yolcular, havacılık güvenliğinin ihlal edilmemesiyle sınırlı olmak üzere, havaalanlarına ve hava araçlarına geçerken yanlarındaki eşyaları ile birlikte teknik cihazlarla ve gerektiğinde el ile kontrol edilecek ve aranacak.
Havacılık güvenlik tedbirleri, can ve mal güvenliğini sağlamak, hava araçlarına, havacılık tesislerine ve kişilere yönelik yasa dışı eylemleri önlemek amacıyla genel kolluğun gözetiminde özel güvenlik görevlileri tarafından da yerine getirilecek.
Özel güvenlik görevlileri, havaalanı mülki idare amirinin yazılı emrine istinaden genel kolluk gözetiminde havacılık tesislerine girişte, kişilerin üstünü, eşya, bagaj, kargo ve mallarını teknik cihazlarla ve gerektiğinde el ile kontrol edebilecek ve arayabilecek.
Yorum Yazın
E-posta hesabınız sitede yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişdir.